Nokian Zline

54 Anmeldelse

Modellen Zline er designet til personbiler og sommerkørsel (UHP-kategori) og leverer hurtig, stabil, præcis og lydløs kørsel. Dets glatte hovedriller og flerlags struktur, der reducerer rullemodstanden, sikrer i fællesskab en reduktion af varmeeffekten.

Nokian

Teknologierne i dækket Nokian Zline

OMRÅDE INFO

OMRÅDE INFO
Indikatorerne for placering og tryk, der findes i Info-området på siden af et dæk, gør det muligt at notere vigtige konstanter for sikkerheden. Korrekt oppumpningstryk og placering ved montering er i dag oplysninger, der suppleres af boltspændingsmomentet på legeringsfælge. Fra et sikkerhedsmæssigt synspunkt er det faktisk afgørende at kende det korrekte spændingsmoment samt at stramme dem efter 100 til 200 kilometer.

HYDRO RILLER

HYDRO RILLER
De langsgående ribber har fordel af diagonale og dybe snit. Disse Hydro riller er en innovation for at bekæmpe risikoen for vandplaning. De kan tiltrække mere vand fanget mellem dækket og vejen og lede det ud i de store omkreds riller, hvilket stabiliserer dækkets opførsel på våde veje. Sikkerheden er dermed betydeligt forbedret under regnfulde forhold.

INDIKATOR FOR SLIDTAGE OG AQUAPLANING

INDIKATOR FOR SLIDTAGE OG AQUAPLANING
Slidindikatoren (DSI) gør det muligt at kende tilstanden af ens dæk til enhver tid ved simpelthen at måle dybden af rillerne. Mønsterbanen indeholder en række tal, der gradvist slettes, når dækkets gummi slides ned, og viser dermed den resterende gummitykkelse.
Dækkets centrale blok indeholder en anden indikator, der advarer om øgede risici for vandplaning. Forsvinden af dråben fra denne vandplaningsindikator gør det muligt at vide, når den resterende dybde af rillerne falder under 4mm.

HOVEDRILLER GLATTET

HOVEDRILLER GLATTET
Hvis de langsgående riller i dækket er udglattede, handler det ikke kun om æstetik. De gør det muligt at lede vandet meget hurtigt væk og dermed også at opsamle mere vand fra de sekundære riller, der er placeret på ribberne, og hvis åbne mund er optimeret for at opnå et større volumen og effektivt forhindre risikoen for vandplaning.

MULTILAGSSTRUKTUREN

MULTILAGSSTRUKTUREN
Konceptet med flerlagsstrukturer gør det muligt at inkorporere flere gummiblandinger og dermed forstærke flere karakteristika ved dækket.
I dækmønsterets øverste lag har den første lag Nokian Intelligent UHP Silica egenskaber, der svarer til intensiv brug og høje hastigheder, for at bevare en følsom styring under alle forhold.
Nedenfor har det andet lag en original blanding med molekylært let nanosilica, som fremskynder overførslen af retningsskift.
Endnu længere nede spiller gummiblandingen i det tredje lag på en ekstraordinær stivhed, der reducerer rullemodstand og opvarmning af dækket. Dette resulterer i en bedre modstand mod forringelse, et fald i køretøjets forbrug samt en reduktion af skadelige emissioner til miljøet.

NOKIAN INTELLIGENT UHP SILICA

NOKIAN INTELLIGENT UHP SILICA
Dækmønsteret indeholder Nokian Intelligent UHP Silica-blandingen, som kombinerer gummiens molekylære kæder og silicapartikler på en fantastisk måde. Denne alliance viser sig at være utroligt kraftfuld og elastisk, perfekt til ekstrem brug ved høje hastigheder. Gummiblandingen demonstrerer sine fremragende egenskaber fejlfrit over et meget bredt temperaturområde. Grebet på våd vej er optimalt, både under en kølig tidlig forårsmorgen og en varm efterårsaften, kørekvaliteten er konstant og behagelig uanset omstændighederne.

RENSEREDE OLIER

RENSEREDE OLIER
Raffinerede olier med lavt aromatisk indhold gør deres indtog i dækbranchen takket være Nokian Tyres, en pioner inden for økologi i sektoren. Fremstillingen af et Nokian-dæk indeholder ikke tilsætning af giftige eller kræftfremkaldende kemiske forbindelser. Brugen af raffinerede olier fjerner ikke dækkets sikkerhedsegenskaber, såsom grebet på våd vej, uanset vejret.

Silent Groove Design

Silent Groove Design
Siderne af de longitudinale blokke har halvkugleformede hulrum, som en golfbold, der kontrollerer luftstrømmen: det er den innovative Silent Groove Design teknologi, der gør kørslen mere komfortabel og stille ved at stoppe støj udsendt af kanterne på de radiale riller og ved at forhindre opståen af pludselige fløjtelyde. Resultatet er mindre støj inde i køretøjet og mindre rullestøj udenfor. Silent Groove Design reducerer også opvarmningen af dækkets overflade ved at præsentere mindre luftmodstand, hvilket forstærker dækkets modstand mod erosion og gør det muligt at køre flere kilometer.

RILLER I PIQUÉ

RILLER I PIQUÉ
Sommerveje viser sig at være farligere, når regnen begynder. Et pludseligt tordenvejr øger betydeligt sandsynligheden for at miste kontrol over køretøjet, især på grund af tab af dækgreb og skridning på et betydeligt lag af vand. For at minimere risikoen for vandplaning, selv under de mest usædvanlige forhold, har Nokian Tyres tilføjet dykkede riller på deres sommerdæk for at forbedre grebet på våde veje. Disse dykkede riller er placeret i de vigtigste tværgående riller, der skærer gennem det indre skulder. Disse ellipseformede hakker har evnen til at opbevare en maksimal mængde vand, der er til stede mellem jorden og dækket, for at sikre et passende greb uanset dækkets slid: volumen af de dykkede riller, som er bredere i bunden end i toppen, tenderer således til at øge.
Slet filter Filtrér
FILTRÉR
Slet filter
Brugeranmeldelser
Originalt udstyr
Alle

1 resultat

Fortsæt med at browse uden at acceptere >
Om cookies og andre trackere
Grip500.dk (GRIP500) og dennes partnere (Google, Hotjar, Microsoft) bruger cookies og andre trackere (webstorage) for at sikre, at webstedet fungerer korrekt, lette din navigation, udføre statistiske målinger og tilpasse dennes annoncekampagner. Cookies og andre trackere, der er gemt på din enhed, kan indeholde personlige data. Vi placerer ikke cookies eller andre trackere uden dit informerede samtykke, undtagen dem, der er nødvendige for driften af ​​webstedet. Vi gemmer dit valg i 6 måneder. Du kan når som helst trække dit samtykke tilbage ved at gå til siden med cookies og andre trackere. Du kan vælge at fortsætte med at browse uden at acceptere deponering af cookies eller andre trackere. Afvisning forhindrer ikke adgang til tjenesterne GRIP500. For mere information, inviterer vi dig til at konsultere siden om cookies og andre trackere.
Personaliser cookies
LiveChat
Der er sket en fejl, prøv venligst igen eller kontakt os hvis det ikke løses.