Goldentyre-produkter er designet til at opfylde behovene hos alle deres kunder, uanset om de er professionelle kørere eller blot entusiaster. Siden Marco Caribotti blev den nye ejer af virksomheden i 2015, er alle produktfunktionerne blevet betydeligt forbedret. Han har implementeret en ny ledelsesmodel under forudsætning af parallelle investeringer og uden tilbageholdelse af forsknings- og udviklingsfonde.
Caribotti har altid selv været kører og har opdaget unge talenter i mere end 20 år. Gennem årene er det ham, der har udviklet alle Goldentyre og X-produkterne, hvilket fuldstændig har ændret konceptet for dæk og skum. Udviklingen af hans produkter er resultatet af et tæt samarbejde mellem virksomhedens ansatte og brugere fra forskellige discipliner. Denne forskning, udvikling og informationsudveksling gør det muligt for Goldentyre-produkterne at forbedre sig kontinuerligt og yderligere øge præstationsgrænsen.
Dækkene markedsføres gennem et globalt netværk i mere end 40 lande og solide handelsrelationer med distributører i Europa, Nordamerika, Sydamerika, Australien, Sydafrika og Asien.
I 2017 flyttede Goldentyre sit britiske kontor til sit nye hovedkvarter for at lette international transport.
De to første Goldentyre-punkter åbnede således i 2018 (den ene i Storbritannien og den anden i Italien).